fredag 22 maj 2009

Regn denna Fredagsmorgon!

Vaknade av en mardröm redan kl halv 7,det gick inte somna om efter det...drömmen handlade om svärfars begravning,mer än så vill jag ej berätta....phu!

Har så ont i fingrar,händer och armar i dag,boven i dramat är all städning i går! Har aldrig varit med om maken till så mycket smuts som i svärfars hus! Hemtjänsten har inte varit så nogranna där....och vi anhöriga har ej haft tid som det så fint heter....har dåligt samvete för att vi ej gjorde denna städ insatts medans han levde...ja ja det hjälper ej att vara efterklok....Fint blir det i alla fall,fint men framför allt rent! Vi ska dit idag med,pool killen kommer och ska laga sandfiltret håller tummarna för att vi ska få i ordning på't annars blir det dyrt....:(
För min del blir det nog inte så mycket gjort där,jag får laga mat och roa E 9 månader. Kroppen sätter stopp efter alla dessa timmar vi städat där.
P & C ska åka till returpunkten och slänga määäääännnngder av skräp,förhoppningsvis kommer rörmokaren och kopplar in nya toa'n(som svärfar fick några veckor innan han dog) och så hoppas jag även att C's tvillingbröder B&D kommer och tvättar fönstren.
Allt detta så vi ska kunna ha gäster boendes där till begravningen och även hålla minnesstunden där efter begravningen.

Nu ska jag hoppa in i duschen,fixa frukost till oss alla,svärmor sover här igen så en stor kanna kaffe blir det oxå :) Ja sen är det dags att dra som man säger :)

Ha det gott mina kära vänner,kram kram från städ tanten!!

4 kommentarer:

Annika sa...

*kramar om länge* Tack för kommentarerna i min blogg! :) Blir alltid lika glad! :D Självklart ska jag väl kunna bjuda på lite sång när vi ses! ;) Trist att du ska ha ont bara för att du har hjälp till med städningen. :( Tyvärr tror jag att det ser ut så hemma hos många som har hemtjänst. :( Ha en bra dag! *puss och kram*

Annelie sa...

Ska ni sälja svärfar´s hus sedan när allt annt är över..??

Ha det nu så bra som du kan ha det,, med värk och allt. Tänk på dig själv nu.

En varm fredagskram och ha nu en så bra helg som du kan ha det.. // Annelie

Snäckan sa...

Hej där städtanten;-)

Förstår att kroppen protesterar idag. Tur du har lilla E att ta hand om. Blir lite lättare att inte hjälpa till, när man ändå har en uppgift.

Var rädd om dig!
Kramar!

Ulrika sa...

Städning är ju bland det tyngsta som man kan göra. Kroppen tar tok-stryk.

Ingen idé att städa så att kroppen lägger av. Vilken den brukar göra så småningom, man vet det men ändå..

Städa måste man ju ibland, hur jobbigt den än går..

Ha en skön dag iaf!
Kram!