lördag 30 maj 2009

Time to say goodbye

God Morgon alla fina läsare!(varning för långt inlägg)
Vilken dag vi hade i går,tyckte att jag var så stark så länge vi var här hemma....men när vi kom till kapellet och gick in och tittade på blommorna och kistan innan de andra "gästerna" kom så brast det totalt....samlade i hop oss lite och gick ut för att möta de andra.När klockorna ringt så gick vi in och musik spelades så vi satte oss ner för att lyssna.Så fort officianten började tala så grät både P & jag i gen,barnen var oxå jätte ledsna,ja jag tror ej att någon kunde hålla gråten borta. Även N&C kompis J som "bara" var där och spelade gitarr och sjöng var ledsen. Han har träffat svärfar flera gånger.

Officiantens minnesord över svärfar var så bra han hade på pricken fångat det som vi berättat om honom.

P&N's Moster M från Finland läste en dikt på Finska jag förstod inte ett ord men det var det vackraste jag hör och jag blev så ledsen....svåger C sa att det var samma för honom.Hon läste så fint och hennes röst stockade sig,men hon gjorde det så bra! Tack M!

Musiken blev jättefin,den som berörde mig mest var Time to say goobye med Sarah Brightman & Andrea Bocelli.....även när J sjöng Halleulja

Now I've heard there was a secret chord
That David played, and it pleased the Lord
But you don't really care for music, do you?
It goes like this
The fourth, the fifth
The minor fall, the major lift
The baffled king composing Hallelujah
Hallelujah
Hallelujah
Hallelujah
Hallelujah

Your faith was strong but you needed proof
You saw her bathing on the roof
Her beauty and the moonlight overthrew you
She tied you
To a kitchen chair
She broke your throne, and she cut your hair
And from your lips she drew the Hallelujah

Baby I have been here before
I know this room, I've walked this floor
I used to live alone before I knew you.
I've seen your flag on the marble arch
Love is not a victory march
It's a cold and it's a broken Hallelujah

Hallelujah, Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah

There was a time you let me know
What's really going on below
But now you never show it to me, do you?
And remember when I moved in you
The holy dove was moving too
And every breath we drew was Hallelujah

Hallelujah, Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah

You say I took the name in vain
I don't even know the name
But if I did, well really, what's it to you?
There's a blaze of light
In every word
It doesn't matter which you heard
The holy or the broken Hallelujah

Hallelujah, Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah

I did my best, it wasn't much
I couldn't feel, so I tried to touch
I've told the truth, I didn't come to fool you
And even though
It all went wrong
I'll stand before the Lord of Song
With nothing on my tongue but Hallelujah

Hallelujah, Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah
Hallelujah


Efter begravningen åkte vi till svärfars hus och hade en mycket mycket varcker minnesstund,vi åt mat som vi visste att svärfar gillade nämligen sill och potatis! Vi hade även lax,kallsås,sallad,fruker,smör&bröd mm mm. Vi drack även några glas vin precis som svärfar velat att vi skulle gjort...lite diktläsning och annat som blivit skickat (kort mm) lästes upp.

Kändes som en bra dag,ledsen dag men ändå en otroligt vacker dag!

Det tråkiga besked jag skrev om häromdagen är nu ett faktum,vår kära svåger C's mamma älskade och underbara K har fått cancer i levern.....det finns inte ord för hur vi känner det finns inte ord....Hon var så glad så otroligt glad och stollt över att få bli Farmor till N&C's goa E....det finns inte ord....

Så tårarna över svärfar blandas nu med tårarna och vetskapen om att vi antagligen kommer att förlora även K.....det gör så ont....

Så återigen glöm inte att krama de du tycker om en extra gång,säg hur mycket de betyder för dig....vem vet hur länge vi har varandra?

Tack för du orkade läsa ända hit,kram från mig

4 kommentarer:

Snäckan sa...

Så fint du har beskrivit din svärfars dag! Tårarnar rinner längs mina kinder.
Livet är svårt att förstå. Jag önskar att ni får behålla er K länge ännu och att hon på ngt sätt kan vinna kampen över sin cancer.

Många varma kramar!

Annelie sa...

Åååå.. vilken vacker begravning ni verkade ha haft igår.
Å detta med en bjudning efteråt tycker jag är väldigt bra, förr så gillade jag det inte för jag tyckte inte man skulle "fira" eller hur jag ska säga det.
Men, efter min mormor´s begravning för mååånga år sedan så ändrade jag den uppfattningen, man behöver detta efteråt.
Då till och med kan man ju skratta lite i allt elände som är.

Stackars er,, ska inte elände vara slut för er nu..??!!
Men, har hennes cancer gått så långt så det inte finns nåt att göra åt..??
Eller, det kanske inte går att göra nåt alls när det sitter i levern (sorry, är såå dåligt insatt i sånt).

Försök i alla fall att bjuta lite av sommarhelgen vi har fått.. // STOR Kram Annelie

Annika sa...

Begravningar är oftast väldigt vackra med sorgliga. Vad fint att ni åt mat som din svärfar gillade! :) Du fanns i mina tankar igår och du finns alltid i mitt hjärta! *puss och kram*

Majken sa...

Vad vackert... men sorgligt...

Men det känns bra att ha gjort det bästa man kunde av en jobbig situation... Skönt att det är över...

*bamsekramar*