måndag 25 maj 2009

Trött så trött...

Somnade så fort jag la huvudet på kudden i går kväll vid 23 tiden och när klockan ringde 06.15 så sov jag djupt,drömde massa konstigt om personer jag ej gillar...fasen kan man aldrig få vara i fred? :)

Idag är det Måndag,ny vecka med nya tag men oxå innehållande begravning på fredag....det går liksom inte att undvika,tror det kommer bli en fin dag,sorglig men fin! Jag ska vila idag har huset för mig själv vilket passar mig perfekt idag,borde städa här hemma men har bestämt mig för att det får vara tills på onsdag! Just nu är det viktigare att få vila och hämta kraft.

Min trogne vän (katten) Morris är överlycklig för att matte kröp ner i sängen igen...spinner så härligt hemtrevligt här brevid mig! Dricker min latte och ska surfa runt lite,kanske somna om en stund.Senare ut och sola lite om vädret håller i sig...me like :)

Någon skrev och hoppades att det inte var ett tråkigt beslut med ledsamma följder som P & jag skulle ta,nej nej inget tråkigt och ledsamt beslut!! Bara glädje för hela familjen tillsammans!! Återkommer när vi bestämt oss!

Hoppas din dag blir fin och att livet är snällt mot dig! Kramar till er alla!

5 kommentarer:

Annelie sa...

Åååå.. du är en sååå mysig tjej.
Önskar jag hade känt dig irl.
Lyckliga vänner du har som har dig som vän... :o))

Gör du alldeles rätt i som bara slappar idá när du har möjligheten till det.. ensam ihop med Morris.
Jag älskar när katter är sådana.

En av våra katter (Sylvester), han som dricker mjölken så är oxå en "mamma"-katt när vi ligger i sängen.. han ska helst ligga på kudden bredvid mitt huvud.
Men, han är lika mycké "pappa"-katt när vi ligger i en varsin soffa.. då kvittar det nästan vilkens bröst han får ligga på.. bara han får ligga där.
Han är verkligen speciell.. genomgo.
Så, den dagen inte han finns.. ja då blir det en jobbig period igen.

Ha nu en helt underbar dag vännen och sköt om dig.. // STOR Kram Annelie

Annie sa...

Go förmiddag =) Jo det är fint med mig. Väldigt tomt utan vår Mimi. =\ Det har varit full rulle de senaste dagarna, har nu uppdaterat bloggen =) Idag är det härligt solsken och jag bara njuter. Tog morgonkaffe på altanen i solens strålar =) *lovely* Önskar dig en härlig dag! Kram

stina sa...

Hej Pia !

Roligt att du tittade in hos mig =)

Ja det gör du rätt i att bara slappa och rå om sig själv, allt annat får sin tid sen...hm....ska jag säga....borde följa mina egna råd...hihi

Men det finns så mycket i livet som tar en massa onödig energi och är man dessutom inte helt frisk så tar det extra.

Ha en fin dag du med och mys med katten :o) //Stina och voffsen

P.s undrar hur man lägger in bloggar i länkar. Har försökt men det misslyckas hela tiden ? D.s

Snäckan sa...

Så skönt för dig med en dag i ensamhet. Njut av den!!! Klokt att låta städningen vänta ngr dagar!

*kramar om*

Majken sa...

Ja jag tycker som du att du ska ta det lugnt idg & kanske imorron oxå, så du orkar..

Dessa egna stunder när barnen gått till skolan & maken till jobbet de stunderna är så sköna.. När man hör vad man tänker.. Inte för att barnen väsnas utan mest för att man kan helt och hållet slappna av... För mig är dessa stunder guld värda.. när man kan ladda batterierna...

Vad mysigt du & Morris har det ;)

Jag blir så nyfiken... men glad att det bara är positiva beslut ni ska ta..

Ha en härlig måndag!
Kram