fredag 15 maj 2009

Fredag!


Fredag brukar vara en super dag för mig,men i dag gör det mig detsamma.....

Vi ska städa här hemma,det ser ut som en tromb eller liknande dragit in över vårt hem. Vi har inte prioriterat det under denna tunga sorgliga vecka,men nu känns det som ett måste.Vill kunna ladda batterierna här hemma,ladda så vi orkar med.

I eftermiddag ska vi till Begravningsbyrån,vill verkligen inte,men måste! På ett sätt ska det bli skönt att veta vad som händer nu osv,på ett sätt vill man bara att allt ska bli som förr....vilket jag vet är omöjligt.....
Min pappa dog för 10 år sedan,mina minnen från det är suddiga och jag kommer helt enkelt inte i håg alla turer,så det ska bli skönt att få lite information.

Efter begravningsbyrån följer Svägerska,svåger och E med oss hem,känns väldigt bra att vara tillsammans i denna svåra tid. Vi ska äta lite och prata igenom lite viktiga frågor.

Återigen vill jag tacka för allt ert underbara stöd här inne! Jag läser ALLA kommentarer,förlåt mig om jag inte svarat er alla....

Ha en bra fredag kära vänner,kram från mig

7 kommentarer:

Majken sa...

Inte konstigt alls att det inte känns som en 'toppenfredag'. Men den kan bli ganska bra iaf trots all sorg & oro. Efter lite städ, mötet med viktig info på begravn byrån kan ni tsm med svägerskan&co slappna av med lite mat och prat. Viktig att prata mycket i en svår situation..

Sköt om dej & din familj!
'styrkekramar'

Snäckan sa...

Hej vännen!
Du, det är ingen fara. Vet hur du har det nu. Du och din familj är ju viktigast just nu!
Förstår att det är en tung dag, men skönt samtidigt att få prata med begravningsbyrån så man vet vad som gäller.
Ta hand om er nu!
*kramar om*

Snäckan sa...

Jag igen... Glömde säga att det är en fantastiskt vacker bild du lagt in idag. Helt underbar!

Kramis!

Annika sa...

*styrkekramar* till dig från mig! Du finns i mina tankar och i mitt hjärta! *puss*

Annelie sa...

Mmm.. förstår att det känns fruktansvärt jobbigt att gå till beravningsbyrån idag.. *hugaligen*

Gött att få undanstädat hemma så allt "rot" kommer bort..
Härligt att ni har varandra svägerskan och svågern.
Har du inte svärmor kvar..??

Försök nu att ha det så bra som ni kan ha det i denna svåra stund ni är i.. // Varma kramar Annelie

Madeleine Berglund sa...

Hej Pia! Vad roligt att höra från dig igen. Jag är ledsen för det som drabbat er familj. Sorgen tar sin tid. Hoppas det går bra med städningen idag, kan vara skönt att få rensa upp lite hemma och tänka på något annat en stund. Vilket fint familjefotto du har som logga. Du har väldigt fina barn tycker jag, det kan du hälsa dom! Hihi. Kram från lilla Madde

Ulrika sa...

Det är mycket som är jobbigt när någon har gått bort, först själva döden, sen saknaden, sen allt praktiskt...
Det är inte konstigt att man är slut som en urvriden disktrasa när det är dags för hemska pärsen-begravningen.

Du har många tuffa saker framför dig, det är en enorm tur att du har så många med dig. Det är inte alla som har det så.

Kan man vara nära, hålla ihop och hjälpas åt är mycket vunnet.
kram på dig!