måndag 18 maj 2009

Måndag Morgon!

En ny vecka,igen! Vart tar tiden vägen?
Svärmor är fortfarande kvar,vi har påbörjat ett gigantiskt jobb med att städa och röja i svärfars hus.Dels för att det behövs och dels för att ev lånväga släktingar har någonstans att bo vid begravningen. I går jobbade vi där i 9 timmar!!! Jag,svärmor och svägerska städade,P & svåger klippte gräs fixade poolen,något är fel med pumpen till poolen...kanske får vi ringa poolia hehe :) Vi rensade oxå massa skräp,gjorde rent avlopp,tvättade massor av olika saker bla gardiner som säker inte blivit tvättade på 10år(minst) Tar nog med något här i från och sätter upp i stället....


Idag är det prio på att bestämma datum till begravningen,en annan begravningsbyrå ska vi oxå ha för det känndes inte riktigt 100 när vi var där i fredags....så mycket ringa och fixa...

Annars kan jag säga att det mycket väl känns i kroppen att jag jobbade så hårt i går...

Någon vattengympa han vi inte med,kanske tur för då hade nog värken varit ännu värre i dag....

P ska åka och jobba i kväll,så jag låter honom få sova nu ett tag...

Dags för kaffe nu.....återigen sorry för att jag ej kommenterar hos er.....tiden räcker inte riktigt till just nu....

Kram alla fina

7 kommentarer:

Annelie sa...

Men snälla vännen, du behöver väl inte be om förlåtelse för att du inte kommenterar.
Vi förstår att du/ni har fullt upp nu.
Ni verkar ha kommit en bra bit på vägen i alla fall.

Ha det bäst och du tänk på din värk så du inte blir liggandes flera dagar efteråt.

Massa kramar från din okända vän Annelie.

Annie sa...

God morgon. Du tittar in när du har fått tiden på din sida igen =) Hoppas du inte sliter ut dig för mycket, så du orkar ta hand om dig sj oxå. Ha en (så bra man kan ha) bra dag i regnet. Kram

Jag sa...

Snälla, snälla Pia. Du måste varva ner lite. Du måste lyssna på kroppen. Låter kanske illa men jag är rädd om dig vännen. Saknar dig...
Nu ska jag lägga in lite bilder från julmiddan på min blogg.
KRAAAMAR

Snäckan sa...

Tänker mycket på dig ska du veta. Glöm inte att vara rädd om dig själv också!

Många kramar till dig vännen!

Majken sa...

Ta inte i för mycket nu, det kommer straffa sig.. Man orkar med högt tempo en, två dagar sen börjar kroppen protestera.. Du måste tänka på DEJ oxå.. Allt måste inte göras på en gång..

Men du är duktig som kämpar på...

Sköt om dej gumman!
KRAM

Ulrika sa...

Det är så himla mycket kring begravning och dödsbon.
Och allt som ska röjas och städas. Förstår att all ork går åt till sådant, det går åt mycket ork.

För mycket många gånger..
Kram!

Anonym sa...

Hoppas din vecka blir ok trots allt stök runt om kring.
Kram