lördag 9 maj 2009

Lördag,sköna Lördag!


God dagens alla vänner!
Kl är bara 8.30 på lördags morgonen,kunde ej sova längre vilket borde betyda utvilad?! Vilket jag tror kan stämma! :)

I går morse när jag vaknade så kände jag att jag var väldigt spänd och stel i axlar och nacke,vilket har varit ett JÄTTE problem för mig de sista 15 åren! Har dock varit bättre sedan vi bytte sängar,har sedan 4 år till baka Tempur madrass och kudde,det tillsammans med en ställbar säng gör livet så mycket enklare för mig!
Men som sagt i går hade jag ont när jag vaknade men tänkte att det går över har nog bara legat i en konstig ställning.....det gick INTE över kan jag säga,höll på att bli tokig då det bara blev värre och värre ju mera dagen gick.P fick massera mig flera ggr,jag provade med vår massage kudde...inget hjälpte...tog även full dos av värkmedcin samt en avslappnade tablett jag tar när Fibromyalgin är som värst,INGET hjälpte!! Vid 18 tiden säger P nämen nej så här kan du inte ha det så då åkte vi till Media Markt och köpte en massage "klo" med infra röd värme i.....och JA det blev bättre!! Ska köra med den sen i dag med men vågar ej ta för mycket häller. Svägerska N ska få massera mig sedan hon brukar få loss på mina knutor då jag har det som värst....phu säger jag bar vilken pärs! Fibron har varit så snäll mot mig den senaste tiden så då kommer detta,kan man inte bara få må bra?

Någon städning blev det inte i går utan det står på agendan nu för kl 15 ska vi fira sonen S med släkt och lite vänner! Ska bli mysigt,vi brukar alltid sitta ute då S fyller år/firas håller tummarna för att det går i dag med....det regnade igår kväll och i natt,MASSOR av regn!! Men nu verkar det ok!
Ska även göra varma smörgåstårtor till gästerna kommer,S val av mat denna dag!
Till fikat ville han prinsesstårta,det köpte jag faktiskt färdiga i går och det är jag glad för nu för vet i sjutton hur jag/vi skulle ha hunnit med allt annars.

Hoppas ni får en skön Lördag,Njut av livet!
Kram Pia

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fy då, inget vidare med värk. JAg har jätte problem med min nacke och axel just nu och inte blir det bättre av blåsten. Önskar dig en bra dag. Tack för att du besöker min blogg. Betyder mycket.
Kram

Snäckan sa...

God morgon vännen! Vad jobbigt du har haft det. Skönt att du till slut hittade något som hjälper. Hoppas det blir ännu bättre under dagen idag, så du kan ha trevligt på kalaset. Slit nu inte ut dig med städningen bara *Snäckan förmanar*
Tänker på dig och hoppas du bara har en tillfällig Fibrosvacka och snart är ok igen.
*kramar om*

Annika sa...

:( Inge kul! :( Jag skickar en massa styrkekramar och hoppas att du mår bättre idag!? Varm smörgåstårta lät mycket spännnade. :) Recept? ;)Ha en bra dag! *puss och kram*

Jag sa...

En sån har jag..Fick min av M. Haha... kallar den för E.T....

Majken sa...

Usch då vilket bakslag... Fibron som varit så i skymundan det sista.. Så kommer den med all sin kraft idag... :S
Var massage apparaten bra? Själv tål jag inte massage.. Det får igång för mycket ikroppen på mig.. så den ballar ur fullständigt..

Hoppas du blev bättre i din värk.
Kram