lördag 23 maj 2009

Dödsannons

Svärfars dödsannons är i dagens tidning,vilken overklig känsla! Den blev verkligen fin iallafall...En egen ihopknopad dikt fick vi till så här lyder den:

När du saknar mig
gå till skogen
och jag skall vara där
Jag blir löven i träden, bären
på marken
och solen som värmer din kind
När du saknar mig
gå till ditt inre
och jag skall vara där
Min kärlek till er kommer
aldrig att dö

Svärfar älskade skogen och att plocka bär var en favorit sysselsättning.

Huset är nu färdig städat,i går var en riktig fixar dag kändes som äntligen hemma eller liknade det var en rörmokare där och fixade dit en ny toa med svåger som hjälp,pool killen & P fixade med sandfiltret, Svåger C's tvilling lille bröder tvättade fönster (ca 30 st!!!)Våra yngsta barn S & V älskar tvillingarna och var deras assistenter hela dagen! :) Svärmor var allt iallao,svägerska städade i gillestugan,jag strök och fixade gardiner,lagade mat,tvättade lite och tog hand om E. P & svåger lastade släpet fullt med skräp som ska kastas i dag....har säkert missat något men kort sagt så var det fullt pådrag i går vi var 15 personer där ett tag som höll på och fixade!
Idag återstår bara lite fin lir för mig och svägerskan,bädda sängar till övernattade gäster som kommer på torsdag,vika lite tvätt,sätta upp de sista gardinerna,kolla över så vi har porslin till minnestunden mm. P och våra söner ska till returpunkten och slänga skräpet de lastade i går....sen känns det som läget är under kontroll!
I morgon tänkte vi ta en vilodag,konstigt va? :)

Ha en bra lördag,kram

7 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
Kram

Snäckan sa...

God morgon "tant" *fnissar* Jag är en jag också har jag insett *ryser*

Och du tycker att jag fixar mycket! Du ligger inte precis på latsidan själv. Min kropp protesterar vilt idag. Fötterna och benen är inte nådiga. Jag hoppas de lugnar sig när jag ätit frukost och kommit igång lite.
Misstänker att även din kropp protesterar. Hoppas det inte är för plågsamt för dig.
Det var en väldigt fin dikt, ni skrivit.
Var nu rädd om dig, goa vännen!
Kramar!

Annika sa...

Wow, vad ni har varit duktiga! :) Skönt att ni äntligen är klara! Hoppas att du får en bra dag! Tack för den fina kommentaren i min blogg! Det värmer! :D Ha det bäst min vän! *puss och kram*

Annelie sa...

*wow*
Va gött att vara klara nu,, så nu verkligen kan "släppa" de måstena.
Jättefin dikt ni fick till.

Försök att njuta för fullt av din/eran "ledig" dag i morgon.

Sköt om dig vännen.. // Kramizzar Annelie

mickis sa...

Vilken jättefin dikt!!

Skönt att ni fick fixat så mycket igår..

Ha en fin lördag!
Kram

Ulrika sa...

Full rulle har det varit alltså. Skönt att det börjar vara färdigt med den delen.

Dikten var jättefin.
Kram!

Vicki sa...

Vilken fin dikt!!!

Blir det en lugn helg annars?

Vicki