onsdag 6 maj 2009

Hej Kompisar!


Hoppas allt är bra denna vackra onsdag?!
Jag mår bara bra,jätte bra faktiskt!! Hoppas och tror att det är Aloe Veran som gör nytta,har ju drukit den sedan i November förra året. T har ju sagt åt mig att hålla ut och kanske är det den som gör nytta nu,kanske har jag bara en bra period....vi får se för det lär ju visa sig eller hur?

Mina tankar går idag till alla oss med Fibromyalgi,denna skit sjukdom som förstör så mycket!! Så många som kämpar i motvind.....inte många som förstår hur vi mår....

Är återigen så tacksam för att jag oftast kan lyssna på min kropp,kan vila när jag behöver. Tror att jag skulle må skit om jag skulle tvingas kämpa mot försäkringskassan mfl.....vet att det är MÅNGA som lever med det varje dag...

Dagen idag har inga jätte planer,ska fixa lite tvätt,maskinen snuurrar förfullt och jag har en stor hög att vika och fixa in i garderoberna i dag,trist men ett måste!
P kommer hem i kväll,det gillar vi! Också dotter M kommer hem i eftermiddag ska bli kul att höra hur de haft det på lägerskolan,och hur det gått med ryggen....

Händer det något skoj hos dig i dag?

Önskar dig en härlig Onsdag,det tänker jag ha :)

Kram Pia

9 kommentarer:

Annie sa...

God morgon. Härligt att du mår bra =) Här tvättas det för fullt oxå, inget kul men det behövdes. Har jobbat i två dgr nu och högen den hade vuxit =\
Kram och ha en jättebra dag.

Anonym sa...

Önskar dig en bra dag. Vad skönt att du mår bra.
Kram

Annelie sa...

Hej svejs vännen..
Här är det liite depp idag, jag tänker alldels för mycké på vår älskade hund så tårarna kommer till slut.
Kan inte hjälpa det, men saknaden är STOR.
Annars är det bra, ska gå till ett gym idag för att få instruktioner.
Jag ska börja att gå där 1 ggr/vecka, hade tänkt mig 2 ggr. Men tror ärligt talat inte på att jag orkar det p.g.a värken.

Ja, nu är jag ledig i hela 7 dagar tack vare att jag bytte bort den kommande helgen som egentligen är min arbetshelg.
Gött samtidigt som det kan bli liiite långsamt.
Fniss, aldrig är man riktigt nöjd.

Ha nu en underbar fortsättning på denna onsdag.
Kramar Annelie

Snäckan sa...

Hej vännen! Blir glad när jag läser att du mår bra. Så härligt att få göra det!
Mysigt att få ha hela familjen samlad igen. Kan tänka mig att det blir en mysig kväll :-)
Din kommentar värmde och gjorde mig glad. Jag har varit och jobbat. Det gick, men jag har så ont. Fötterna har varit grymma idag och jag känner mig trött och ledsen.
Kramar!

Laizan sa...

Vad skönt att höra att du mår bra..jag tror också att aloe vera gör susen!
Har inte druckit det någongång..jo en slurk på ett party, men den var så rackans dyr vet jag!
kanske är värt att prova iaf, jag använder aloevera i "salva" både den för värkande leder och den andra, jag tycker dom båda är kanonbra!

Skönt för din flicka att hon kommit på fötter så fort och kan följa med på roliga saker igen!!

Ha en fortsatt fin onsdag!
kramar

Snäckan sa...

Tack Sötis!
Du får gärna "leka mamma" :-) Skönt att känna att ngn bryr sig om.

Jo, hon är läcker;-) Liten och grön.

Hoppas du har en fin kväll.

Kramar!

Vicki sa...

Här har det varit jobb idag så det blir en rätt lugn kväll. Ska snart äta midda.

Spelar dina barn fotboll? I vilket lag spelar de i så fall?

Vicki

Majken sa...

Hej Gumman!

Vad härligt att du mår så bra! Är nästan lite avundsjuk... Men vet att jag oxå kommer få bra dagar.. Jag hoppas det håller i sig för dig med måbraandet..

Härligt att få ha familjen samlad igen.. Hoppas verkligen M har haft det bra på hajken... Så att det var värt det...

Vad är det för dryck du druckit sen november?

Sköt om dig!
KRAM

Annika sa...

Wow, så underbart! :) Är så glad för din skull att du mår bra! Jag är lite piggare idag. :) Hoppas att det håller i sig. Här har det regnat en del idag men solen har oxå varit framme. Ha en skön kväll! *puss och kram*