lördag 21 mars 2009

Åh vilken bra dag vi haft i dag!


Ja det har varit en superdag på alla sätt.
Vi började dagen med att åka till stan,J klippte sig,S&V fick nya skor...lite nya kläder till S. Sen till bageriet där alla fick välja vad de ville fika på! Vi tog med oss fikat hem och var hemma redan vid 12!
Tvättade rent utemöblerna och la dit dynorna....satt ute på altanen och fikade i kortärmad blus!! Åh vad härligt...luta bak stolen en stund och bara njöt! Sol värme och underbar familje gemenskap!Planterade några små panse'er också.Ingen ville gå in men jag var tvungen vid 13.30 för jag skulle fixa maten till firandet av Svärfar....Vid 15 kom gästerna och då var vi lagom klara med mat mm. Det blev en fördrink på altanen men sen blev det kallt när solen försvann så vi åt inne....

Fikat hade Svägerska N fixat,en underbar tårta med vitchoklad,browniebotten,chokladmousse och färska bär/frukter....så gott!
Sen lite mys i soffan med söta E,som tyckte det var så kul att leka titt ut med Moster(=jag) eller var det moster som tyckte det var roligast?? :-)
Fick även äran att byta blöja och ta på pyjamas innan de åkte hem ifall lill snuttan skulle sommna i bilen hem.....mys på hög nivå!!

Vi bröt upp tidigt för svärfar orkar inte så mycket pga stroken,men tror han var nöjd med dagen!

Ungdommarna i huset var noga glada för det,de for genast i väg till kompisar och där är de ännu.....M ska sova hos sin kompis men J ska komma sen....nattvak i dag med,kan inte sova förrens jag vet att han är hemma....

Har sett Robinsson nu i kväll,det var bra tycker jag...skulle inte vilja bya med dem,men roas av att titta på dem...alltid något! :-)

Hoppas din dag varit bra....kram och godnatt från mig

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du har haft en bra dag! :) Det gläder mig! :) Jag sitter på jobbet och funderar på att ta något att äta. Känner mig lite sugen. Ha det bäst! Kollar om du är inloggad på Facebook! ;) *puss och kram*

Anonym sa...

Tack för fina fikabilden,vi hade inte så fint väder..

Anonym sa...

Jag gillar också att titta på Robinsson, men skulle aldrig drömma om att åka dit!