fredag 27 mars 2009

Fredag Yeeeehuu!



Åh en skön fredag väntar mig i dag!
Lite ont har jag efter en liten halv vurpa på bussen i går....Nyfiken? Vill du få dig ett gott skratt som resten av bussen fick? Ok jag bjuder på den...
Jo jag tog bussen till stan igår för jag skulle träffa Å för en lunch,när det var dags att gå av så "plingade" jag i god tid & tänkte att jag kan lika gärna ställa mig vid utgången...sagt och gjort så reste jag mig upp,jag satt i den bakre delen av bussen,påbörjade min väg framåt men då TVÄR bromsade bussen så min steg blev välldigt snabba! Jag fick tag i en stång men tappade taget samtidigt utbrister jag "men oj oj oj...oj oj oj" högt så halva bussen får sig ett gott skratt...jag far ner för de två trappsteg som finns till den nedre delan av bussen och får tag i en ny stång,snurrar lite innan jag till slut står stilla och bussen stannar på min hållplats! Jahopp vad säger man.....??

Ha en skön fredag! Och nej ingen buss för mig i dag!!

5 kommentarer:

Majken sa...

I flygande fläng... jösses gumman du kunde ju ha slått ihjäl dig..

Hoppas det är ok idag med dig...

Ha en fin fredag!
Kram

Anonym sa...

Oj, oj, oj! ;) He, he! Tack för att jag fick mig ett gott skratt på morgonen. :) Tur att du inte slog dig! Ha en underbar dag! *puss och kram*

Anonym sa...

Hej vännen!
Det kunde gått illa det där. Tur det inte blev värre.
Jag hoppas du har en fin fredag.
*kramar*

Anonym sa...

Ojojoj..vilken vurpa, stackare du kunde slagit dig illa ju!
fast jag måste erkänna att jag fick mig ett härligt skratt,såg allt framför mig,,hihihi!

Ha en härlig helg!
kram Annelie

Madeleine Berglund sa...

Hej Pia! Ja, nu är jag tillbaka, känns himla kul att besöka din blogg igen. Vilken vurpa, det känns precis som något jag skulle kunna göra. Det känns lite pinsamt men ju mer man pratar om det ju roligare blir det. Jag hoppas du inte slog dig? I studens hetta känner man aldrig smärtan utan fokuserar mer på hur man såg ut när man ramlad och hur många såg det här..vad knasig man är... Kram Madeleine