onsdag 18 mars 2009

Fortfarande Onsdag!


Så hemma phu,fy F*N avtrycket var inte kul! I underkäken gick det bra,helt ok men där uppe....herre jösses "skeden" de la de tjocka "leran" i var så stor,hon tröck upp den i gommen och var tvungen att hålla fast den där tills "leran" stelnade...Ärligt talat så trodde jag att jag skulle spy....jag "ulkade" hela tiden,hon sa till mig att koncentrera mig på att andas genom näsan men det gick inte fick väl till något litet andetag någon ggn i mitten men fy.Kändes som jag skulle kvävas och spy på samma ggn! Hoppas jag aldrig aldrig behöver göra om det!
Med en alldeles förskräckt tandsköterska och en röd gråten Pia så undrade hela stället om allt var ok? Jo då men det var allt annat en trevligt...

Efter det så cyklade jag till ICA och handlade lite,sen hem och käkade lunch...och vila! Behövdes kan jag lova!
Nu är jag ok och stolt över mig själv som faktiskt klarade av det jobbiga!

Min svägerska ringde nyss och berättade att de var tvungna att flytta pga av att det är ngt fel på deras lägenhet. De fick beskedet i dag och har en vecka på sig att flytta!!! Shiit!! Hyresvärden fixar en ny lägenhet till dem,det är ju en självklarhet men det är snabba bud,de har ju en liten bebis på 7 månader...inte helt lätt att flytta så snabbt. Det är tydligen så mycket brister på huset de bor i så det är farligt att bo där....*HJÄLP* Jag sa att jag gärna tar hand om lilla E om det behövs,och det lär ju behövas!! Fortsättning lär följa....

Ha det gott mina vänner! Kram

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan sätta på kaffe nu! ;) Två limpor rågbröd står i ugnen så du kanske vill ha en macka oxå när du ändå åker så långt? :p *kramar om länge* Tur att jag inte reagerar som du då jag har tagit ganska många sådana där avtryck på senaste tiden. :( Ha det bäst! *kram* och tack för kommentaren. *puss*

-Nena- sa...

Usch och fy, det där är inget vidare.
kan fortfarande känna hur hemskt det var när jag var tonåring och gjorde avtryck.

Anonym sa...

Hejsan..vil bara säga att din blogg är jättemysig och inspirerande med alla fina bilder och färger.
Sen tänkte jag bara hålla med dig om att tandavtyck upptill är fruktansvärt..gjorde det förra året och alla hade sagt att det är inte alls läskigt, jag fick värsta panikångesten och tårarna sprutade..kändes precis som allt höll på att växa igen i halsen..USCH!..så jag förstår precis din känsla, stackare där!
Ha en fin kväll..
Kram Annelie

Lotta sa...

Hej!
Usch... ja det där med avtryck är HEMSKT!!! Jag gjorde det innan jul och skulle få min skena 1-2veckor efter, tyckte oxå överkäken var det värsta!! När tandsköterskan skulle ta av formen satt den fast med ett grymt vakum, trodde hon skulle slita av hela käken!! Iallafall... när jag sedan kom dit för att få slipan och fixat skenan så satte de in den, började slipa... kallade in bettfysiologen och sa sedan: "de på labbet har gjort skenan för tjock för din lilla mun, så du får tyvärr komma tillbaka för att ta ett nytt avtryck efter jul".
GLÖM DET!!! Ska ta tag i det, men har inte haft någon lust hittills i år... får man någonsin det??

Kram

Majken sa...

Det var riktigt bra gjort hos tandl igår..
När dottern, som lätt 'ulkar' gjorde avtryck i ök sa man att hon skulle luta sig lite framåt m 'skeden i munnen. Då känns det inte som d rinner ner i halsen.. Gick bra.B-)
HoppaS du får en fin och solig torsdag!
Kram

Anonym sa...

Usch, jag hade glömt hur obehagligt det där var. Tänkte bara att det inte gör ont, men nu kommer andra minnesbilder fram. Har nog förträngt dem och det säger ju en del om hur jag upplevde det. Skönt att det är över för din del nu i alla fall!
Kramar!